צפה בהכל

מה זה אומר רכב 0 קמ והאם זה משתלם?

  אי פעם שמעתם את הביטוי "רכב 0 ק"מ"? לאחרונה המושג צף ועולה במגוון שיחות ודיונים במדיה החברתית, בפינות הקפה בעבודה או סתם בין חברים ובני משפחה כמעין אופציה בלתי רגילה להניח את היד על רכב חדש לחלוטין, "מהניילונים" כפי שמקובל לומר, אבל במחיר אפשרי לכל נפש בזכות קנייה של הרכב כ"יד שניה" מחברת ליסינג, במקום קנייתו ישירות מהיבואן במחיר מלא. 

אז מה הכוונה ברכב 0 קילומטר?

רכב 0 קילומטר, כשמו כן הוא, הוא רכב שטרם נסע על הכביש, ובאופן משתמע – טרם נפגע באיזושהי צורה (צמיגים, מנוע, מערכות פנימיות וכן הלאה). כל שימוש ברכב מוריד מטבע הדברים את ערכו שכן נסיעה ברכב כרוכה בבלאי ובפחת – הצמיגים נשחקים, רפידות הבלמים מופעלות, אפילו הישיבה על מושבי הרכב לבדה – מורידה במידה מסוימת את שווי הרכב וכנגזרת ישירה – את שוויו הכספי. 

כל רכבי היוקרה, ומובן מאליו רכבי "יד ראשונה" הנרכשים ישירות מהיבואן הם רכבים ללא שימוש קודם, אבל הביטוי "רכב 0 קילומטר" מתייחס באופן ייחודי לרכב שאינו יד ראשונה – ועדיין לא נעשה בו שימוש מעולם. רכבי 0 ק"מ הם רכבים שנקנים מספק משני (סוכנות ליסינג), מה שהופך אותם למעשה לרכבי יד שניה – אפילו שלא נעשה בהם שימוש מעולם. רכב מסוג כזה נהנה כמובן מאחריות, איכות ויוקרה של רכבי יד ראשונה, אך מחירו – יהיה כמחיר רכב יד שניה. 

מהי עסקת 0 קילומטר?

כאשר אנחנו קונים רכב יוקרה 0 קילומטר מהיבואן, ישנו "מחירון" הקובע את סטנדרט המחירים לכל מכוניות היוקרה למיניהם ולכל המכוניות יד ראשונה. כדי להוריד את מחירו של הרכב מבלי לפגוע באיכותו וברמתו, הרוכשת הראשון של הרכב היא חברת הליסינג, מה שגורם לכך שכאשר אנחנו באים לקנות, זוהי למעשה קניית רכב יד שניה. מחיר המחירון של אותו הדגם, כאשר מדובר ברכב יד שניה – יהיה זול יותר כמובן מאשר מחירו כרכב יד ראשונה, זאת גם אם מעולם לא נעשה שימוש ברכב. 

חשוב להבין – מדובר למעשה ברכב חדש לחלוטין, אבל במקום לקבל את הרכב מהיבואן הרשמי שלו, אנחנו קונים אותו מחברת הליסינג. כשקונים מחברת ליסינג כדאי כמובן לבחור חברה רצינית, ותיקה ומקצועית שתעניק לנו את כל האחריות שאנחנו רוצים, וכדאי גם לתת את הדעת על סוגי העסקאות השונים שניתן לעשות עם חברת הליסינג – סוגי עסקאות שלעיתים לא היינו עושים עם יבואן רגיל. 

מה כדאי לבדוק לפני שקונים מכונית בעסקת 0 ק"מ?

ראשית, חשוב להבין שלעיתים ישנן כל מיני "הפתעות" שמתחבאות בעסקת 0 ק"מ עם חברת ליסינג. הדוגמא הפשוטה ביותר היא תקופת האחריות: רכבים נהנים מתקופת אחריות מרגע "תאריך העליה לכביש". בעוד שיבואנים מתארכים את מועד האחריות לרגע הקנייה, בחברות ליסינג לעיתים יתחילו את תקופת האחריות מרגע הצבת הרכב באולם התצוגה. רכב מהיבואן נעשה בעסקה סטנדרטית, רגילה ומפוקחת – מה שעשוי להשאיר לנו "ראש שקט". 

שנית – חשוב לתת את הדעת על סוג העסקה שאנחנו עוסקים. מחיר הרכב אינו הפרמטר היחיד או החשוב ביותר בעת קניית רכב – חשוב שניתן את הדעת על סוג העסקה שאנחנו עורכים, טרייד אין שתחייב אותנו לדוגמא למסור רכב ישן יותר שלנו, הוא סוג עסקה הדורש בדרך כלל תשומת לב לאותיות הקטנות, כדי לוודא שאנחנו לא "מפסידים" חלק ניכר מהערך של רכבנו בתמורה לחלום על רכב חדש לגמרי, חשוב תמיד לשים לב למכלול הפרטים המרכיבים את העסקה.

 

מאמרים קשורים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button