בארץצפה בהכל

אלון דהן, השחקן המוכר מהתאטרון והקולנוע הישראלי הלך לעולמו בגיל 49 בלבד

בעקבות מחלה קשה הלך לעולמו השחקן המוכר אלון דהן. לאחר 20 שנות פעילות בתאטרון, הטלוויזיה והקולנוע הישראלי - עולם התרבות נפרד מהשחקן אלון דהן

ביום ראשון, בבית החולים איכילוב השחקן המוכר אלון דהן, הוא נפטר בגיל 49 בעקבות מחלה קשה.

אלון דהן היה שחקן מוכר ב20 שנה האחרונות בתיאטרון, טלוויזיה ובקולנוע הישראלי. הוא בוגר של בית הספר הגבוה למשחק – "בית צבי" ושיחק במגוון רב של תפקידים מוכרים בתאטרון כגון תפקידו בהצגות: אניהו, סיראנו דה ברז'ארק, איסמעיליה, ז'קו ובחשמלית ושמה תשוקה.
גם בטלוויזיה הייתה לא נוכחות לא מבולטת בסדרות כמו: שמש, זינזאנה, כתב פלילי, טרויקה ואבינו, והופעות אורח בסדרות שונות כמו סברי מרנן.  בנוסף הופיע גם בסדרות ילדים שונות ומצליחות כמו הפיג'מות וקופיקו.
בנוסף לתאטרון ולטלוויזיה גם במסך הגדול בקולנוע היה אפשר לראות אותו בסרטים שונים, הוא שיחק בסיפור גדול, סימה וקנין מכשפה, שליחותו של הממונה על משאבי האנוש, אהבה אסורה והכלה הסורית.
בעבר הוא השתתף בקידום לקמפיין מימון המונים עבור ארגון "קשר", ארגון שמטרתו לפעול כנגד הדרת ילדים עם צרכים מיוחדים. כחלק מקידום הקמפיין החשוב שיתף דהן על ההתמודדות המאתגרת והלא פשוטה בחייו האישים עם בנו שמאובחן על הרצף האוטיסטי. בנוסף לשיתוף האינטימי בחייו האישיים הוא החליט לקחת החשיפה בצעד גדול ושיחק דמות של אוטיסט בהצגה "גאון בכלוב".
למרות עבודתו למען קידום המודעות לילדים עם צרכים מיוחדים, לפני מספר חודשים פורסם תחקיר המכיל שלל של עדויות על הטרדות מיניות מצדו של אלון דהן ובעקבות כך עבודתו בתאטרון הקאמרי נעצרה בצורה רשמית. 
הודעת תיאטרון הקאמרי לאחר לכתו של השחקן: "השחקן אלון דהן נפטר הלילה. דהן גילם אינספור תפקידים בתיאטרון; רוזנקרנץ ב'המלט', סילביוס ב'כטוב בעיניכם', אוייסטווינד ב'רווקים ורווקות'. בין ההצגות בהן השתתף בשנים האחרונות: 'איסמעיליה', 'קרום', 'אניהו' ו'גאון בכלוב'. ארונו יוצב לפני ההלוויה – שמועדה טרם נקבע. בתיאטרון הקאמרי בת"א. הקאמרי כואב על לכתו בטרם עת".
רן גואטה מנכ"ל תיאטרון הקאמרי נפרד מדהן במילים הבאות: "אני המום מלכתו בטרם עת של אלון דהן. אלון שחקן קבוע שנים רבות בתיאטרון הקאמרי, ושיחק מהלב ומהנשמה בכל תפקיד שלקח על עצמו. נוכחותו האישית והבימתית הייתה עוצמתית ושובת לב. ליבנו עם משפחתו שעטפה אותו בחום ואהבה לאורך התקופה המייסרת שעבר. הקאמרי לעולם יהיה גם ביתכם".

מאמרים קשורים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button